דרך מנחם בגין

תל אביב

072-3974-170

24 שעות ביממה בזמינות מיידית

אז מהי ביובית?

שמעתם את המושג ביובית ולמרות שלא ידעתם במה מדובר התביישתם לשאול? יודעים מהי ביובית אך אין לכם מושג למה היא משמשת?
מאמר זה נועד בדיוק בשבילכם. כאן ננסה להרחיב ולפרט ולהעניק לכם המון ידע בנושא הביובית.

בואו ונתחיל… מהי ביובית?
הביובית זהו כינוי לציוד שנועד לעבודות ביוב,  ומשמש למגוון מטרות נוספות. בד"כ מותקנת הביובית על גבי משאיות עקב כושר נשיאת המשקל שלהן. עם זאת, בשנים האחרונות במקביל למגמת בניית החניונים ניתן לראות עוד ועוד ביוביות שמותקנות על תצורות קטנות ונגישות יותר כדוגמת טנדרים ורכבים מסחריים.
הביובית מצוידת ב-2 מערכות עיקריות אשר ישמשו אותה לביצוע עבודתה, מערכת שאיבה עוצמתית ומערכת לחץ מים גבוה.
בין הביוביות קיימת שונות רבה, אשר נגזרת ממגוון סיבות כדוגמת :

1. יעוד הביובית – ישנן ביוביות שנועדו בעיקר לעבודות שאיבה ולכן יצוידו במערכת שאיבה חזקה ובמיכל אגירה בנפח גדול, אשר יבואו על חשבון מערכת לחץ המים הגבוה.
ולהפך כאשר הביובית נועדה לשמש בעיקר לפתיחת סתימות ביוב מורכבות, הצורך הוא במערכת לחץ מים גבוה עוצמתית מעל לממוצע.

2. תקציב – ככל שהביובית מתקדמת יותר כך בנייתה ואחזקתה ידרשו בהתאם תקציב גבוה יותר עבור המערכות החדישות.

3. נגישות וניידות – במידה וקיים צורך בנגישות גבוהה  כדוגמת ביובית נמוכה לחניונים או מקומות צרים כך תהיה השפעה הן על מבנה הביובית אשר אמור לתמוך בצרכים אלו והן על עוצמות מערכות הביובית. כידוע היא אפשר לאכול מהעוגה ולהותיר אותה שלמה, כאשר הביובית קטנת ממדים מטבע הדברים המערכות אשר יותקנו עליה יהיו קטנות יותר ועוצמתיות פחות בהשוואה לביובית ממוצעת.


אלו עבודות מבצעת הביובית?
כאמור הביובית משמשת בעיקר לעבודות ביוב וניקוז, החל משלב התשתית ועד לשלבי האחזקה השוטפת ופתרון התקלות. השירותים הנפוצים ביותר שמבצעת הביובית הם:

חשוב לציין שרשימת השירותים שמבצעת הביובית גדולה בהרבה, וכאן הבאנו אך ורק את העיקרים מבינהם. את הביובית ניתן למצוא כמעט בכל תחום, רוצים דוגמה? בעזרת יכולת הלחץ המים של הגובה ניתן אף לשטוף מדרכות, כבישים ומנהרות.


בטיחות בעבודת הביובית
עבודת הביובית כוללת בתוכה סיכונים רבים, החל מסביבת העבודה אשר כוללת גזים רעילים הנפלטים ממערכת הביוב ומבורות עמוקים, דרך עוצמות רעש מזיקות ועד לציוד כבד ומסוכן הכולל סכינים חדים, משאבות עוצמתיות ודיזות מסוכנות.
צוותי הביובית מודעים לסיכונים, משתמשים בציוד מגן ועוברים הדרכות בטיחות לשם שמירה על בטיחותם.
אך גם עליכם עוברי האורח הסקרנים חלה אחריות רבה. יש לשמור מרחק ביטחון ממוקד העבודה של הביובית, אין להתקרב בשום אופן יתר על מידה, כל שכן אם האזור תחום בגדרות וקונוסים למניעת מעבר ותיחום אזור העבודה.

החשיבות למענה בזמינות גבוהה
בעבודת הביובית קיימת חשיבות גבוהה למענה בזמינות גבוהה ואף מענה מידי. כל עיכוב עשוי לגרום לנזקים נלווים כדוגמת הצפות ביוב, וכמובן בעל השלכות סביבתיות הרסניות ואף חלילה לזיהומים בריאותיים. לפיכך על צוות הביובית מוטלת אחריות הן להגיע במהירות האפשרית והן על ביצוע עבודה יסודית תוך מזעור הנזקים לסביבה ככל הניתן.

אז אם אתם מחפשים ביובית או כל שרות ביוב אחר, אל תחשבו פעמיים, צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים ו/או הצעת מחיר משתלמת ביותר.

שלח הודעה לביובית המרכז

072-3974170 דילוג לתוכן