דרך מנחם בגין

תל אביב

072-3974-170

24 שעות ביממה בזמינות מיידית

סתימת הביוב חוזרת שוב ושוב ?

לסתימות ביוב יש גורמים רבים, חלקם תלויים בנו המשתמשים במערכת הביוב, חלקם קשורים להשפעות הטבע, וחלקים פשוט עניין של התיישנות החומר או אף שילוב של כל הסיבות הללו.
בין הגורמים העיקריים והנפוצים ביותר לסתימות ביוב ניתן למצוא את הגורמים הבאים :

  • פסולת שמצטברת בקווי הביוב – זהו הגרום הנפוץ ביות לסתימות ביוב. פסולת שלא מתכלה, כדוגמת מגבונים, כפפות ושקיות פלסטיק מושלכת לקו הביוב וסותמת את הצנרת.
  • שברים וסדקים בקווי ביוב – שברים וסדקים בקו הביוב נובעים ממגוון סיבות כדוגמת עייפות החומר ושינויי טמפרטורה קיצוניים. במידה וקו הביוב סדוק פסולת עשויה להסתבך בו כך שתתפתח סתימת ביוב.
  • בטון בקו הביוב – תופעת הבטון בקווי הביוב נפוצה למדי, תופעה זו אופיינית בעיקר למבנים לאחר אכלוס ובמבנים בתהליכי שיפוצים ובנייה
  • מעיכות בקוו ביוב – מעיכות בקווי הביוב מקטינות את קוטר הצנרת ומקשות על זרימת השפכים.
  • שומן ושמן מטבח – זורקים פסולת מטבח כדוגמת שומנים ושמנים לפתח הניקוז? כדאי שתחדלו מהרגל מגונה זה. השומן מצטבר סביב דפנת הצנרת כך שהצנרת הולכת ונעשה צרה יותר ויותר עד שכל לכלוך קטן גורם לסתימה.

את הנזקים שגורמים התופעות האלו, מגמד הגורם לסתימות הביוב החמורות ביותר.
שואלים את עצמכם מהו הגורם לסתימות החמורות ביותר? מפתיע אבל הגורם הינו שורשי צמחיה. תופעת התפשטות שורשים בביוב הינה תופעה קשה בעלת השלכות הרסניות. אומנם המחשבה על עצים וצמחיה מעלה אסוציאציות חיוביות, אך למעשה מדובר במטרד קשה בעל פוטנציאל נזק חמור.
השורשים מתרבים, מתעבים ומתפשטים ופסולת מסתבכת בהם עד כדי היווצרות סתימות חוזרות ונשנות.
אם חשבתם שנזקי השורשים מסתכמים בסתימות ביוב… אז דעו לכם שזו הקלה שבצרות, ולמעשה נזקי השורשים עשויים להגיע לממדים עצומים. כתוצאה מהלחץ העצום שיוצרים השורשים על צנרת הביוב נוצרים שברים בצנרת, מעיכות צנרת ואף קריסות קווי ביוב שלמים.


כיצד נסיר את השורשים בביוב ?
תהליך הסרת השורשים בביוב מורכב עקב אופיים העיקש של השורשים. בעצמם הם לא יעזבו את מערכת הביוב אך גם טיפול שאיננו יסודי לא יעזור. בשביל להיפתר מהשורשים אחת ולתמיד יש לבצע טיפול יסודי כך שלא ישאר זכר ולו הקטן ביותר לשורשים, אחרת הם יגדלו חזרה ובמהרה.
חיסול השורשים מבוצע במספר שלבים:
שלב ראשון – אבחון מדויק של הבעיה : אבחון מימדי הבעיה נעשה באמצעות צילום קו ביוב.
בזכות הצילום ניתן להבין את מימדי הבעיה ולהתאים לה את הטיפול הנכון.
בין הנקודות שיש לברר: מהו סוג השורשים מהו עובי השורשים, מהיכן הם חדרו למערכת הביוב, עד לאן הם הגיעו, מהו הנזק שנגרם עד כה והלאה.

שלב שני – החלטה על דרך העבודה : על פי האבחון נתאים את דרך העבודה.
בשלב זה נבחן שאלות כדוגמת: מהיכן להיכנס לחתוך את השורשים? עד היכן יש לבצע את החיתוך? מהי דרך הסרת השורשים העדיפה ? האם הבעיה כה קשה כך שעקב הנזקים שנגרמו נכון יותר יהיה להחליף את קו הביוב?

שלב שלישי – חיתוך השורשים : בשלב זה נבצע חיתוך יסודי של שורשי הצמחייה.
בשלב זה נחתוך את השורשים כך שיושמדו לחלוטין, בד"כ חיתוך השורשים יבוצע ע"י רובוט לעבודות צנרת או בעזרת דיזת חיתוך שורשים שמחוברת לצינור הלחץ של הביובית.
חיתוך השורשים מתבסס על מערכת סכינים חדים שמסתובבים במהירות אדירה.
חשוב להדגיש שתלישת שורשים תגרום לעידוד צמיחת השורשים ולכן לא רק שאיננה יעילה אלא אף מזיקה.

שלב רביעי – פעולות משלימות לווידוא שהתופעה לא תחזור : שלב זה איננו בגדר חובה,  אך הוא בהחלט מומלץ. בשלב זה נתייחס ל-2 היבטים:

  1. הדברת השורשים – קיימים מספר חומרים בשוק להדברת השורשים, החומרים ידידותיים לסביבה ויבטיחו שהשורשים לא יחזרו בזמן הקרוב.
  2. תיקון קו הביוב ללא הרס – אם שורשי הצמחייה גרמו לשברים/סדקים בקו הביוב חשוב לאטום אותם, אחרת השורשים יחזרו לחדור דרכם. את האיטום ניתן לבצע ללא כל צורך בחפירה והרס הריצוף אשר יגרמו לבזבוז זמן, עלויות, זיהום סביבתי ועוד.
    ניתן לבצע את התיקון באמצעות שיטות תיקון אל-הרס מתקדמות, בשיטות אלו נחדיר אמצעי תיקון לקו הביוב ונבצע את תיקון עמיד ויסודי.

יש לכם שאלות נוספות בנושא שורשים בביוב? או בכלל לגבי פתיחת סתימות ביוב?
אתם מוזמנים להתקשר אלינו לקבלת מידע נוסף ו/או לייעץ מקצועי חינמי.

שלח הודעה לביובית המרכז

072-3974170 דילוג לתוכן