דרך מנחם בגין

תל אביב

072-3974-170

24 שעות ביממה בזמינות מיידית

השפעת תקינות תשתיות הביוב על איכות חיינו

באורח החיים המודרני תשתית הביוב לוקחת חלק מרכזי. רק תנסו לחשוב על צורת החיים בעבר, כיצד כל צורך בשירותים חייב להרחיק מהבית לשרותי בול פגיעה או במראות הביוב הזורם ברחובות.
כיום, עם התקדמות הציוויליזציה מערכות הביוב הלכו והתפתחו עד שאיננו מרגישים אותן כלל (טוב לפחות כל עוד הן תקינות), אך לא פחות חשוב הן משרתות אותנו בצורה נהדרת. בכל מבנה קיימים מספר תשתיות ביוב בהתאם לבחירתנו, אם יש לנו צורך בשירותים תוך מספר צעדים אנו שם. 
הבעיות מתחילות כשצצה תקלה במערכת הביוב… במצב כזה נאלץ להתמודד עם הרעות החולות של מערכת הביוב כדוגמת מראות לא מלבבים בלשון המעטה, ריחות לא נעימים, זיהום סביבתי ועוד.

אז מה עושים בשביל לשמור על תקינות מערכות הביוב?

ישנם מספר פעולות בסיסיות שאם תבצעו אותן, תצמצמו מהותית את הסיכון להופעת תקלות במערכות הביוב. נחלק את הפעולות ל-2 מישורים:

  • התנהגות נכונה – חשוב להבין שמערכת הביוב לא ערוכה להתמודד עם כל סוגי הפסולת, ולכן על מנת להקל עליה ולמנוע משברים ותקלות חשוב לא להעמיס עליה ולאתגר אותה בפסולת שאיננה מתכלה. בנושא זה ריכזנו 3 כללי התנהגות מומלצים:
  1. השלכת פסולת שאינה מתכלה לפח – בניגוד לניר טואלט שמתמוסס ומתכלה במגע עם נוזלים, פסולת כדוגמת מגבונים מוצרי היגיינה ושקיות פלסטיק אינה מתכלה. פסולת זו מצטברת במערכת הביוב וגורמת לסתימות ביוב רבות. הקפידו להשליך פסולת שאינה מתכלה אך ורק לפח האשפה ולא לפתחי ניקוז כדוגמת אסלה או כיור.
  2. ריקון שומני מטבח ושאריות אוכל לפח האשפה – סיימתם לאכול את השניצלים? צלי הבקר חוסל? בתאבון. עכשיו את שאריות המזון, השומן והשמן השליכו לפח. כן כן, לפח זו לא טעות, ריקון שאריות המזון לכיור המטבח יגרום לסתימות קשות. השומן נוטה להדבק לדפנות הצנרת ולהצר את קוטר הצנרת כך שהדרך לסתימת ביוב קצרה מאוד.
  3. ניקוי הגג ופתחי המרזבים והניקוז – למערכות הניקוז חשיבות עצומה בשמירה על תקינות המבנה ובראש ובראשונה במניעת הצפות. רוצים לשמור על תקינותן? נקו את פתחי הניקוז והמרזבים מאבק ולכלכוך כדוגמת חולות אבנים ושקיות פלסטיק שעשויות למצוא את דרכן לתוך המרזב ולגרום לסתימה במרזב.
  • אחזקה מונעת – פעולות יזומות של אחזקה מונעת ישמרו על תקינות מערכות הביוב ולמעשה יצמצמו באופן ניכר את הסבירות לתקלות ביוב. היו הפעולות המומלצות ריכזנו 3 פעולות עיקריות:
  • שטיפת קווי ביוב – שטיפת קווי ביוב בלחץ מים גבוה תנקה את קו הביוב מפסולת שהצטברה בו כדוגמת מגבונים, חולות ואבנים, שאריות שומן ועוד.
    שטיפת קו ביוב נעשית באמצעות ביובית. צוות הביובית מיומן בשטיפות קווי ביוב, והביובית מצוידת במערכת לחץ מים גבוה שתאפשר לו לבצע את השטיפה ביסודיות ובמקצועיות הנדרשת.
  • שטיפת מרזבים וקווי ניקוז – בדיוק כמו קווי ביוב גם את קווי הניקוז והמרזבים מומלץ לשטוף בלחץ מים גבוה אחת לתקופה. ניקוי מערכות הניקוז הכרחי למניעת הצפות אשר נזקיהן עשויים להסתכם במאות אלפי שקלים ואף מעבר לכך. בדומה לשטיפת קווי ביוב, גם שטיפת מרזבים מתבצעת באמצעות לחץ המים הגבוה של הביובית.
  • צילום קו ביוב – מומלץ לבצע צילום קו ביוב אחת לתקופה וע"י כך נוודא שמערכת הביו תקינה. אם אתם חושדים בתקלה בביוב לדוגמה כתוצאה מסתימות חוזרות ונשנות או מריחות רעים שבוקעים מהביוב, אל תתמהמהו והזמינו שרות צילום קו ביוב בהקדם.
    צילום הקו חושף את המתרחש בצנרת ויאפשר לכם לדעת האם קו הביוב תקין, או שקיימת בו תקלה כדוגמת שבר, סדקים, שורשים שחדרו לביוב, עצם זר כדוגמת סלע או מוט ברזל שחוסמים את קו הביוב וכן הלאה.

ומה נעשה אם כבר התרחשה תקלת ביוב?

אחרי הכל לא ניתן למנוע לחלוטין תקלות ביוב, גם אם נבצע את כל מה שתלוי בנו בצורה נכונה, ישנם גורמים רבים לתקלות ביוב שלא בשליטתנו כדוגמת בלאי טבעי והשפעת גורמי טבע כדוגמת שינויי טמפרטורה קיצוניים.
אוקיי, אז מה עושים אם יש תקלת ביוב? התשובה לכך די קלה, פשוט מזמינים מומחה שיתקן את התקלה.
רגע.. ומי מתמחה בתיקון תקלות ביוב? גם התשובה לשאלה זו לא כל כך מסובכת, ביובית.

ביובית? מהי הביובית? מה היא מבצעת?

לטובת אלו מבינכם שאינם יודעים הביובית היא למעשה ציוד שמורכב בד"כ על משאית ומטרתו העיקרית לתקן תקלות ביוב ולבצע מגוון פעולות אחזקה במערכות ביוב כדוגמת: פתיחת סתימות ביוב, חיתוך שורשים בביוב, שאיבת ביוב, ניקוי מרזבים, שאיבת הצפות ועוד.
צוות הביובית מיומן ומנוסה בפתרון תקלות ביוב ומצוייד בכל הציוד הנדרש לשם ביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אתכם: שאיבת הצפה, ביובית בתל אביב

מעוניינים במידע נוסף בנושא תשתיות הביוב? אתם מזומנים ליצור איתנו קשר בכל עת

שלח הודעה לביובית המרכז

072-3974170 דילוג לתוכן