דרך מנחם בגין

תל אביב

072-3974-170

24 שעות ביממה בזמינות מיידית

חדשנות טכנולוגית בענף הביוב

כמו שכולנו יודעים העולם הולך קדימה בזכות תהליכי חדשניות והמצאות פורצות דרך בכל התחומים, אין כמעט ענף בחיינו שטכנולוגיה פורצת דרך לא שיפרה את פניו ללא הכר.
כשאנו מדברים על טכנולוגיות חדשניות בד"כ התחומים הראשונים שעולים בראשינו הם תחומים כדוגמת רפואה, ביוטכנולוגיה, מחשבים, מערכות מידע ועוד.
אך כאן במאמר זה נביא לפניכם סקירה קצרה של מספר חידושים משמעותיים בתחום הביוב, חידושים שהובילו את התחום קדימה וגרמו לשינויים מהותיים בתהליכי העבודה, ברמת המקצועיות ובעלויות.

1. רובוט לביוב – הרובוטים מהוויים את חזית הטכנולוגיה בכל הקשור למכשור ביוב. הם מעניקים לנו יכולות חדשניות שבעבר יכלנו רק לחלום עליהן.
הרובוטים נשלטים מרחוק ע"י מפעיל אשר מנווט את הרובוט לביצוע מגוון רחב של עבודות כדוגמת: צילום קו ביוב, חיתוך שורשים בביוב, תיקון מעיכות בקווי ביוב, הסרת בטון מקווי ביוב, סילוק עצים מצנרת הביוב וכמו שאתם מבינים הרשימה ממש לא נגמרת כאן.
לרובוטים יכולות מתקדמות כדוגמת שידור נתוני מיקום בכל רגע בזכות רכיבי GPS, דיוק מירבי, יכולת טיפוס אנכית ועוד.
אגב, בעזרתם הרובוטים ניתן לבצע עבודות תיקון לא רק בקווי ביוב אלא גם בקווי ניקוז ומרזבים.

עד כמה הרובוטים מפשטים ומייעלים את העבודה? נניח קיימת מעיכה בקו הביוב עקב שורשים שחדרו לקו. בעזרת הרובוט נוכל לבצע חיתוך שורשים בביוב ואף ליישר את המעיכה, כל זאת ללא חפירה והחלפת הצינור. תחשבו כמה יעילה העבודה וכמה זמן, טרחה והוצאות כספיות הרובוט יחסוך לנו.
רוצים דוגמה נוספת? נניח אנו מעוניינים לבצע צילום קו ביוב לקו שאורכו 30 מטרים. בזכות הרובוט נוכל לצלם את הקו במהירות ולקבל תמונה חדה וברורה, נתונים טכניים כדוגמת שיפוע ועוד. כל זאת במהירות וביעילות מקסימלית.

2. שיטות אל הרס לתיקון וחידוש צנרת ביוב – הצנרת שבורה? אולי סדוקה? ריחות רעים עולים מהביוב? אל חשש. אין צורך לחפור ולהחליף את הצנרת…חושבים שאנחנו צוחקים? אנו רציניים לגמרי. בזכות שיטות מתקדמות כדוגמת: שרוול צנרת/פאצ'ינג צנרת ו/או התזה אפוקסית לצנרת ניתן לחדש את הצנרת ללא החלפתה. קיים שבר בצנרת? אין בעיה, נחדיר מכשור מיוחד למוקד הנזק ונדביק עליו חומר איכותי ועמיד אשר למעשה יחזיר את הצנרת לתפקוד תקין לחלוטין. מדובר בטכנולוגיות יעילות ומוכחות אשר יחזירו לכם את השקט הנפשי ללא צורך בתיקון מורכב ויקר שכולל חפירה והחלפה של הצנרת.

3. חיתוך שורשים בביוב – שורשים וביוב לא מתחברים לכם יחד? אם אתם לא מצליחים לקשר בין השניים מצבכם מצוין. מדובר בתופעה קשה ומטרידה שפוגעת באיכות חייהם של רבים בדגש על בעלי בתים פרטיים. שורשי צמחייה חודרים למערכת הביוב עקב שפע המינרלים הקיים בה, וגורמים לנזקים עצומים. השורשים מתפשטים לעומקי הצנרת ומפעילים לחץ עצום שגורם לסתימות ביוב, קריסות קווי ביוב, שברים בקווי ביוב ועוד.

בעבר אם היה צורך לטפל במטרד זה לא היו יותר מדי אופציות, היה צריך לחפור ולהחליף את קווי הביוב הנגועים בשורשים.
למזלנו הרב היום התהליך קצר ויעיל הרבה יותר. ניתן לחתוך את השורשים בביוב ע"י רובוט לעבודות צנרת או ע"י דיזת חיתוך שורשים אשר מורכבת על צינור הלחץ של הביובית ומסתובבת במהירות אדירה, כך שהשורשים נגרסים לחלוטין.

אך זהו איננו החידוש היחיד בתחום השורשים בביוב, היום לאחר חיתוך השורשים ניתן לבצע טיפול הדברתי מונע התפתחות שורשים. אנו מחדירים חומר ידידותי לסביבה לתוך קווי הביוב, לאחר זמן המתנה קצר החומר הפעיל ירחיק את השורשים לתקופה לא מבוטלת, ובמילים אחרות יבטיח לנו תקופה ארוכה של שקט מהשורשים.

4. משאבה טבולה גורסת – עולם המשאבות הטבולות רוחב ומעניין, אך לטובת אלו מכם שאיננו מכיר את התחום נפתח בהסבר קצר. מערכת הביוב פועלת ברובה על בסיס מכלול שיפועים ללא אנרגיה חיצונית. כלומר הביוב זורם ללא אנרגיה חיצונית אלה בזכות כוח הכבידה. אך מה נעשה במקרים בהם יש להרים את הביוב מעלה הפוך מכוח הכבידה? לדוגמה במידה ואנו רוצים להעלות ביוב ממרתף אל מערכת הביוב שנמצאת מעל פני הקרקע? כאן נכנסת לתמונה המשאבה הטבולה. המשאבה תרים את הביוב מעלה כך שיוכל להמשיך הלאה ולזרום יחד עם שאר הנוזלים בביוב.

הבעיה שישנם מוצקים ופסולת נוספת כדוגמת ניירות טואלט שפוגעת בתפקוד המשאבה הטבולה וגורמת לתקלות רבות.

בדיוק בשביל זה פותחה משאבה טבולה גורסת. משאבה זו תגרוס את המוצקים ותשליך אותם הלאה עם הביוב ככה שלא יגרם כל נזק או הפרעה כתוצאה מהמוצקים והמערכת תמשיך לתפקד באופן תקין לחלוטין.

אוקיי, אז סיימנו להיום עם חידושי הטכנולוגיה בתחום הביוב. מקווים שהחכמתם וחידשנו לכם מעט על עולם הביוב.
נהניתם? אתם מוזמנים לקרוא מאמרים מרתקים נוספים בבלוג הביובית שלנו:
הכל על שאיבת הצפות, שאיבת ביובאז מהי ביובית

שלח הודעה לביובית המרכז

072-3974170 דילוג לתוכן